Ποιο Πάσχα;

Φέτος ήταν το πρώτο Πάσχα που έκατσα στην Αθήνα. Οι γονείς μου έφυγαν για ένα γάμο στο χωριό κι εγώ έμεινα με τον παππού, τη γιαγιά και τον 8χρονο ξάδερφό μου.
Οι περισσότεροι φίλοι και γνωστοί είχαν φύγει και οι δυο τρεις που έμειναν έλιωναν στο διάβασμα. Μην έχοντας τι να κάνω το έριξα κι εγώ στο διάβασμα. Όλη μέρα.. Με τα παιδιά τα μηνύματα που στέλναμε ήταν «Σε ποια σελίδα είσαι;», «Τι διαβάζεις τώρα;», «Πόσες ώρες έκλεισες».. Δεν πήγα Επιτάφιο, ενώ το Μεγάλο Σάββατο τσακωνόμουν με τις ξαδέρφες μου γιατί «έπρεπε να βάλω τα καλά μου στην Ανάσταση». «Ε ρε κορίτσια γαμώτο, είμαι λιώμα από το διάβασμα. Δεν έχω όρεξη να ντύνομαι και να στολίζομαι νυχτιάτικα». Και τελικά πήγα με το τζιν και τη φόρμα. Και εννοείται πως δεν το πρόσεξε κανένας γιατί ο κόσμος που είχε κατακλύσει την εκκλησία είχε κλείσει 3 τετράγωνα γύρω της. Κι ενώ οι υπόλοιποι έκατσαν μέχρι τις 4 τα ξημερώματα μετά την Ανάσταση, εγώ έφυγα στις 00.05 για το σπίτι. Στο δρόμο εκτός απ’τα χαρμόσυνα, γιορτινά SMS λαμβάνω και ένα «Είσαι για after μαγειρίτσα;; Θα φάμε πρώτα σπίτι και κατά τις 01.30 φεύγουμε για το μαγαζί». Αν και θα γούσταρα τον όλο χαβαλέ δεν έλεγε με τίποτα να γυρίσω στις 6.00 τα χαράματα έχοντας ξυπνήσει από τις 7 και εκτός αυτού η γιαγιά θα με έπρηζε στα τηλέφωνα.
Κυριακή του Πάσχα την πέρασα διαβάζοντας. Ούτε αρνί ούτε τίποτα. Κατσικάκι στο φούρνο. Το βράδυ, βγήκα με το discman για περπάτημα, να ξελαμπικάρω λίγο. Οι δρόμοι άδειοι, νιώθεις πως η πόλη σου ανήκει.
Δευτέρα τα ίδια. Ο ξάδερφός μου μου έχει σπάσει τα νεύρα. Βαριέται κι αυτός φαίνεται και γυρίζει ένα ένα τα τρία δωμάτια του σπιτιού μπας και κάνει κάτι ενώ ταυτόχρονα τσιρίζει. Είναι αυτό που λέμε «Κρίση των 30 απ’τα 8». Δε μπορεί να με βλέπει. «Πάλι διαβάζει αυτή;» «Α καλά. Εμείς θα κοιμόμαστε κι αυτή ακόμα θα διαβάζει». Οι ξαδέρφες μου κι αυτές διάβασμα απίστευτο. «Χαζέψανε τα παιδιά απ’το διάβασμα. Αληθωρίζουνε», φωνάζει η γιαγιά. Τελικά δεν ξέρω τι είναι χειρότερο. Να μην έχεις διακοπές και να είσαι σχολείο-σπίτι-φροντιστήριο ή να έχεις φαινομενικά διακοπές, να σκίζεσαι στο διάβασμα ενώ *όλοι* οι άλλοι γύρω σου κάθονται;;;;
Την Τρίτη γύρισαν οι δικοί μου και βγήκα με τα παιδιά. Κανείς δεν κατάλαβε Πάσχα φέτος. Όλοι διαβάζανε κάθε μέρα και μόνο 3 την Κυριακή του Πάσχα δεν έκαναν τίποτα. Βέβαια για να αναπληρώσουν το κενό έκατσαν Δευτέρα του Πάσχα από το πρωί μέχρι τα ξημερώματα της Τρίτης. «Πω ρε σύ.. Ξενύχτησα όλο το βράδυ γιατί γράφαμε σήμερα λατινικά στο φροντιστήριο και τελικά δεν μπορούσα να ξυπνήσω το πρωί. Τι φωνές, τι μουσικές, τι κουβά με νερό μου ρίξανε.. Τίποτα. Στο τέλος τρομάξανε μήπως δεν κοιμόμουν απλά..». Αρκετοί ξεκίνησαν το κάπνισμα. «Δεν παλεύεται η κατάσταση αλλιώς.» «Ξέρεις τι είναι να διαβάζεις 15 ώρες τη μέρα και να έχεις τους γονείς να γκρινιάζουνε και να σου λένε διαρκώς ‘δε διαβάζεις’.. Γάμησέ τα». Κανείς δε βγήκε το Πάσχα. Εκτός απ’την Ανάσταση δηλαδή. «Παιδιά εγώ έβγαινε κάθε μέρα», τους λέω. «Άντε βλαμμένο και μας κλαίγεσαι.».. «Ναι κάθε μέρα σας λέω.Πήγαινα μόνη μου για περπάτημα.Γαμώ;»..
Τετάρτη του Πάσχα. Σήμερα ανοίγει το φροντιστήριο. Έχουμε Οικονομία και Μαθηματικά Γενικής. Οικονομία έχουμε επανάληψη όλης της ύλης, Μαθηματικά καμιά δεκαριά φυλλάδια. Μου παίρνει όλο το πρωί να βγάλω την ύλη της Οικονομίας. Μαθηματικά το κόβω να την κοπανάω. Έτσι κι αλλιώς τώρα που έχουμε τελειώσει την ύλη απλά λύνουμε ασκήσεις. Στο φροντιστήριο οι περισσότεροι έχουν διαβάσει μόνο Οικονομία. «Πω ρε φίλε τι να κάνουμε γαμώτο με τα Μαθηματικά;».. «Έχει να πέσει τρελό κράξιμο».. Στη μέση του μαθήματος της Οικονομίας έχουμε διακοπή ρεύματος. Έχει ξανασυμβεί, οπότε δεν ξαφνιαζόμαστε.Σε λίγα λεπτά λέμε θα ξαναγυρίσει το ρεύμα.  Σε 5 λεπτά χτυπά το κουδούνι για έξω. Όταν μπαίνουμε έχει ακόμα σκοτάδι. Περνάμε μια ώρα στα σκοτεινά με τα κινητά αναμμένα για να βλέπουμε τι γίνεται. Ένας έχει σηκωθεί στον πίνακα και λύνει μια άσκηση. Όλοι στρέφουμε τα κινητά μας σε αυτόν, ενώ εκείνος βάζει το δικό του στο στόμα του για να βλέπει τι γράφει.. Μετά από 5 λεπτά η καθηγήτρια μας λέει «Δουλευόμαστε μεταξύ μας τώρα. Αφού δεν προσέχετε..» .Περνάμε την υπόλοιπη ώρα χαζεύοντας και κάνοντας σχέδια. «Να την κοπανήσουμε μαθηματικά. Έχουμε και την τέλεια δικαιολογία τώρα..». Μια κοπελιά έχει εξελίξεις στα γκομενικά «Μου είπε..και έμαθα.. και ακούστηκε ότι..καλά..καλά». Μας ανακοινώνει πως αυτή φεύγει. Κι εγώ αφορμή έψαχνα. Στο τέλος μαζευόμαστε όπως είμαστε και την κάνουμε όλοι μαζί για καφέ. Δεν έχουμε εισιτήριο για το λεωφορείο ή λεφτά (μόνο εγώ είχα 6 Ευρώ και άλλη μια κοπελιά 5 και κεράσαμε παγωτά τους υπόλοιπυς). «Μια χαρά μας έκατσε σήμερα».. «Η πιο ωραία μέρα από τότε που ξεκίνησαν οι διακοπές του Πάσχα»..

~ από justelene στο Απρίλιος 12, 2007.

5 Σχόλια to “Ποιο Πάσχα;”

  1. του χρονου σου ευχομαι να τα περασεις καλυτερα!!!!

  2. εγώ πάντως πήγα επιτάφιο-ανάσταση και δυο τρεις καφέδες. Ε είπαμε να διαβάσουμε αλλά δε θα σκάσουμε κιόλας.
    (κανονικά με το άγχος που χω φάει έπρεπε να νιώθω τύψεις αλλά είχα μπουχτίσει ρε σύ. Το πήρα απόφαση ότι είναι να γίνει θα γίνει, ωραιότατο και το Ρέθυμνο για σπουδές!)

  3. @ PREZA TV
    Na’sai kala, euxaristw.

    @coperty
    egw den htan oti den h8ela alla oloi eixan fygei. Kai oi 2-3 pou eixan katsei ekatsan giati eixan treksimata,kena,klp. Gmt egw apofasisa telika poia sxolh 8elw alla einai h monadikh sthn Ellada..Opote anagastika..As’ta na pane..

  4. ax anamniseis…ti moy thimises…
    kati asxeto!me mperdepses…latinika??
    ti katevthinsi eisai?

  5. texnologikh,alla oi filoi mou 8ewrhtikh!

Σχολιάστε

 
